دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی برای تصفیه آب به روش اسمز معکوس زمانی که حجم آبی بیش از مصارف خانگی و کمتر از مصارف صنعتی مورد نیاز باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی اسمز معکوس با فناوری بسیار دقیق و کاربردی برای حذف آلاینده های موجود در آب، باعث شد تا آب با کیفیت استاندارد در دسترس عده زیادی از افراد قرار بگیرد. در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای مختلفی برای افزایش سطح کیفی و در مواردی خواص پزشکی آب استفاده می شود. 

انواع دستگاه های تصفیه آب بر اساس ظرفیت شامل دستگاه تصفیه آب خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی می شوند. در ادامه به بررسی دقیق تر دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می پردازیم. در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از روش و فناوری اسمز معکوس استفاده می شود که توانایی حذف آلاینده های موجود در آب را با دقت بالای 99 درصد دارد، این موضوع باعث شده تا سطح کیفی آب خروجی بسیار بالا و در محدوده استاندارد قرار بگیرد. کاربردهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در صنایع مختلف و شامل موارد زیر است:

1. رستوران و کافی شاپ ها

2. شرکت ها و ساختمان های اداری

3. کارگاه و کارخانجات برای تصفیه آب کارکنان

4. آزمایشگاه، بیمارستان ها و صنایع دارویی

5. دستگاه های یخ ساز

6. کارواش ها

7. صنایع غذایی و نوشیدنی

8. استفاده در منازل و ساختمان هایی که نیاز به تصفیه آب برای کل ساختمان را دارند.

 

ظرفیت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا با ظرفیت های مختلف بر اساس تعداد ممبران ارائه می شوند، این موضوع به میزان آب خروجی مورد نیاز برای افراد بستگی دارد. اما به صورت کلی دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی را می توان طبق ظرفیت به موارد زیر تقسیم بندی کرد:

ظرفیت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی تعداد ممبران ظرفیت ممبران میزان آب خروجی (لیتر) در شبانه روز
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن 2 100 گالن 800 لیتر
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 400 گالن 4 100 گالن 1600 لیتر
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن 2 400 گالن 3000 لیتر

کاربردهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

پیش تر کاربردهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی مختصرا گفته شد اما در ادامه به بررسی کاربردهای آن به صورت دقیق تر می پردازیم. دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به دلیل ظرفیت بالایی که در تصفیه آب دارند، در ساختمان های ادرای، مراکز تجاری، کارگاه و کارخانجات، آزمایشگاه ها، بیمارستان، صنایع دارویی، کارواش ها و... مورد استفاده قرار می گیرند. اما مهم ترین کاربرد این دستگاه ها برای تصفیه آب در رستوران و هتل هاست. در این صورت آب پیش از ورود به ساختمان با استفاده از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی تصفیه شده و دارای تمام کیفیت های لازم برای استفاده است. کیفیت آب خروجی دستگاه مهم ترین موردی است که برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در مواردی مثل صنایع غذایی، بیمارستان ها، رستوران و هتل باید در نظر گرفت.

قطعات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

همان طور که گفته شد در سیستم تصفیه آب نیمه صنعتی از فناوری اسمز معکوس برای حذف آلاینده های موجود در آب استفاده می شود. ممبران اصلی ترین فیلتر در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس است، این فیلتر توانایی حذف آلاینده های آب را با دقت بسیار بالا دارد. در ساختار فیلتر ممبران، از غشای نیمه تراوا استفاده شده و از پلی آمید ساخته می شود. نحوه تصفیه آب فیلتر ممبران به این صورت است که آب با استفاده از پمپ به فیلتر وارد شده و غشای نیمه تراوا مانع از عبور آلاینده های موجود در آب می شود. علاوه بر این فیلترهای ممبران توانایی بسیار مطلوبی را برای کاهش سختی آب دارند و تمام آلاینده های موجود در آب را با ظرفیت بسیار مناسبی از بین می برند. فیلتر ممبران با ظرفیت های متفاوتی در بازار تصفیه آب موجود است، که هر کدام کاربردهای متفاوتی را برای قرارگیری در دستگاه های تصفیه آب مختلف دارند.

فیلترهای ممبران دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا دارای ظرفیت 100 گالن هستند، بنابراین بسته به ظرفیت دستگاه و موارد استفاده از تعداهای بیشتری فیلتر ممبران استفاده می شود. اما نهایت ظرفیت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی 800 گالن است که در آن از دو فیلتر ممبران با ظرفیت تصفیه آب 400 گالن استفاده می شود. طول عمر فیلتر ممبران دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا به اندازه 2 سال است، اما این مدت زمان می تواند تحت تاثیر عوامل زیر تغییر کند:

1. میزان مصرف آب: همان طور که گفته شد ظرفیت و میزان تصفیه آب فیلترهای ممبران کاملا مشخص است، بنابراین اگر میزان آب مصرفی بسیار بیشتر از این مقدار باشد طول عمر فیلتر ممبران کوتاه می شود.

2. کیفیت فیلترهای پیش تصفیه: اگر فیلترهای پیش تصفیه کیفیت خوبی نداشه باشند، عملکرد مناسبی برای حذف آلاینده های موجود در آب ندارد و این موضوع باعث ورود ذرات آلاینده های موجود در آب به فیلتر ممبران می شود و طول عمر آن را تحت تاثیر قرار می دهد.

3. کیفیت پمپ تصفیه آب: اگر پمپ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت مناسبی نداشته باشند، فشار آب را برای حذف آلاینده ها در فیلتر ممبران ایجاد نمی کنند. این موضوع طول عمر فیلتر ممبران را تا حد زیادی کاهش می دهد.

4. میزان کلر موجود در آب: فیلترهای ممبران از پلی آمید ساخته می شوند، که ماده کاملا حساسی در برابر کلر است. بنابراین اگر کلر توسط فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب حذف نشود، با ورود به فیلتر ممبران باعث اکسایش و کاهش طول عمر آن می شود.

5. کیفیت فیلتر ممبران: ممبران ها اصلی ترین واحد تصفیه آب در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی با روش اسمز معکوس هستند و اگر کیفیت مناسبی داشته باشند توانایی مناسبی برای حذف آلاینده های موجود در آب و در کنار این طول عمر بالایی دارند.

6. میزان سختی آب: اگر میزان سختی آب بسیار بیشتر از محدوده استاندارد باشد، طول عمر فیلتر ممبران کاهش پیدا می کند.

فیلترهای پیش تصفیه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا از سه فیلتر پیش تصفیه استفاده می شود، که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

فیلتر الیافی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: در اولین مرحله از فیلتراسیون دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم اسمز معکوس از فیلترهای الیافی استفاده می شود. فیلترهای الیافی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 20 اینچ اسلیم و در هوزینگ ها تعبیه می شوند. جنس فیلترهای الیافی از پلی پروپیلن و توانایی حذف گل و لای، شن و ماسه، جلبک، قارچ، لجن و خزه و زنگ لوله ها را در آب دارد. طول عمر فیلترهای الیافی تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا به اندازه 3 تا 4 ماه است، اما این مدت زمان می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی مثل میزان آب مصرفی و سطح آلاینده های موجود در آب متفاوت باشد. در کنار این ورود گل و لای غلیظ و روغن به فیلتر الیافی تاثیر بسیار بدی را در کاهش طول عمر آن دارد.

فیلتر کربن گرانول دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: در دومین مرحله از فیلتراسیون دستگاه های تصفیه کننده آب نیمه صنعتی، فیلتر کربن گرانول تعبیه می شود. این فیلترها به صورت کارتریجی و در هوزینگ (محفظه نگهداری فیلتر) دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی تعبیه می شوند. فیلترهای کربن گرانول توانایی از بین بردن کلر و مشتقات آن، گازهای شیمیایی، مواد آلی فرار و آفت کش ها را دارند، اما مهم ترین عملکرد این فیلترها در زمینه حذف بو و طعم نامطبوع در آب است.

فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای کربن بلاک در مرحله سوم فیلتراسیون استفاده می شود، این فیلترها می توانند برخی آلاینده های موجود در آب را مثل کلر و مشتقات آن، برخی فلزات سنگین و مواد آلی فرار را در آب از بین ببرند. در کنار این فیلترهای کربن بلاک بو و طعم آب را به صورت کامل از بین می برند. فیلترهای کربن بلاک تکمیل کننده مرحله دوم فیلتراسیون برای حذف آلاینده های موجود در آب هستند. در ساختار فیلترهای کربنی از کربن اکتیو با خاصیت جذب سطحی استفاده شده است. طول عمر فیلترهای کربنی دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا به اندازه 6 ماه است، اما موارد زیر هم می تواند در تغییر آن تاثیرگذار باشد:

1. میزان سختی آب: اگر سختی آب بسیار بیشتر از محدوده استاندارد باشد، عمر مفید فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کاهش می یابد.

2. میزان آب مصرفی: ظرفیت تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی کاملا مشخص است. اما اگر میزان تصفیه آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بسیار بیشتر از این مقدار باشد، طول عمر فیلترهای کربنی تصفیه آب نیمه صنعتی کوتاه می شود.

3. کیفیت فیلتر کربن گرانول: اگر فیلتر کربن گرانول استفاده شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت های لازم را نداشته باشد، عملکرد مناسبی برای از بین بردن آلاینده های موجود در آب ندارد. همین موضوع باعث می شود تا طول عمر فیلترهای کربن بلاک در ادامه مراحل فیلتراسیون کاهش پیدا کرد.

4. کیفیت فیلتر الیافی: در صورتی که فیلترهای الیافی عملکرد مناسبی برای غربال رسوبات موجود در آب نداشته باشند، بعد از ورود این آلاینده ها به فیلتر کربن بلاک طول عمر آن تا حد زیادی کاهش می یابد.

5. کیفیت فیلتر کربن بلاک دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: برای خرید فیلترهای کربن بلاک تصفیه آب نیمه صنعتی از نکاتی که باید به آن توجه کرد، کیفیت کربن اکتیو استفاده شده در ساختار فیلتر کربن بلاک است.

 

هوزینگ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به صورت کارتریج هستند، بنابراین برای تعبیه این فیلترها در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی نیاز به استفاده از هوزینگ یا محفظه نگهداری است. هوزینگ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی به صورت 20 اینچ و اسیلم هستند، در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از یک هوزینگ شفاف و دو هوزینگ مات استفاده می شود. دلیل شفافیت هوزینگ فیلتر الیافی این است که فیلترهای الیافی توانایی غربال کردن رسوبات را در آب دارند، به همین دلیل بعد از گذشت مدتی از سفید به قهوه ای تغییر رنگ می دهد.

پمپ دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با سیستم فیلتراسیون اسمز معکوس از پمپ برای ایجاد فشار آب در فیلتر ممبران استفاده می شود. یکی از مهم ترین عواملی که باعث خرابی فیلتر ممبران در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می شود، اشکال در پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی است. به این صورت که پمپ فشار مورد نیاز را برای فیلتر ممبران تامین نمی کند و این موضوع باعث اشباع شدن فیلتر ممبران و خرابی آن می شود. در این پمپ ها معمولا حجم آب منتقل شده به اندازه 4 تا 6 لیتر در دقیقه است و می تواند حداکثر فشار 180 psi را ایجاد کند. در کنار این توجه کنید که در پمپ های تصفیه آب نیمه صنعتی فشار آب بسته به حجم آب عبوری می تواند تغییر کند، هر چقدر حجم آب کمتر باشد، فشار ایجاد شده توسط پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی بیشتر است.

پمپ های تصفیه آب نیمه صنعتی از دو بخش بدنه و هد تشکیل می شود. معمولا در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به تعداد فیلترهای ممبران از پمپ های نیمه صنعتی استفاده می شود.

برخی از عواملی که می تواند در خرابی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی تاثیرگذار باشد، موارد زیر است:

1. نوسان برق و سوختن آداپتور تامین کننده برق موتور، که ممکن است به نشتی آب منجر شود.

2. عدم توجه به کیفیت و تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه و اشباع فیلتر ممبران باعث عملکرد سخت پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی و خرابی آن می شود.

3. خراب شدن سوئیچ قطع فشار بالا از مواردی است که می تواند در خرابی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی تاثیرگذار باشد.

4. خرابی فیلتر ممبران از مواردی است که می تواند پمپ دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی را دچار اشکال کند.

5. فشار بالا در عملکرد پمپ که می تواند در نتیجه عدم کیفیت فیلترهای پیش تصفیه و یا ممبران اتفاق بیافتد.

 

شاسی یا براکت تصفیه آب نیمه صنعتی

قطعات دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بر پایه های مخصوصی نصب می شوند که به آن براکت یا شاسی هم گفته می شود. براکت تصفیه آب نیمه صنعتی به گونه ای طراحی شده که امکان تعبیه فیلترهای ممبران و پیش تصفیه به اندازه 20 اینچ و اسلیم در آن وجود دارد. استفاده از براکت با کیفیت مناسب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی اهمیت زیادی برای جلوگیری از زنگ زدگی دارد. جنس براکت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی معمولا از فلز برای مقاومت بیشتر در برابر عوامل محیطی است.

مخزن تصفیه آب نیمه صنعتی

در دستگاه های تصفیه کننده آب به روش اسمز معکوس به دلیل عملکرد کند و دقیق فیلتر ممبران از مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود. برای ذخیره آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از مخازن با ظرفیت 24 لیتر استفاده می شود، که به دو صورت تانک های تیوب دار و تانک خلا موجود هستند. در ادامه به بررسی انواع مخزن های ذخیره تصفیه آب نیمه صنعتی می پردازیم:

مخزن ذخیره تیوب دار

این مخازن معمولا به صورت آنتی باکتریال و از سه قسمت پوسته، تیوب و فلنج ساخته می شوند. در مخازن یا تانک های تیوب دار تصفیه آب نیمه صنعتی آب وارد تیوب شده و هوا در اطراف آن فشرده می شود. به این مخازن، تانک های تحت فشار هم گفته می شود. توجه کنید که آب بعد از تصفیه شدن ممکن است برای مدت زیادی در مخازن ذخیره راکد بماند، بنابراین کیفیت مخزن و تیوب در ساختار آن برای جلوگیری از ایجاد بو و طعم در آب اهمیت زیادی دارد. البته در برخی از تانک های تحت فشار تصفیه آب نیمه صنعتی از تیوب قابل تعویض استفاده می شود تا در صورت عدم کیفیت لازم امکان تعویض آن وجود داشته باشد. در ساختار مخزن های ذخیره آب تحت فشار از شیر تنظیم هوا استفاده برای تنظیم فشار باد مخزن استفاده می شود؛ به این صورت که با افزایش فشار باد در مخزن، حجم آب ذخیره شده کاهش پیدا می کند.

مخزن ذخیره خلا یا بدون تیوب

مخزن ذخیره خلا در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی دارای ساختار کاملا بهداشتی می باشد، به این دلیل که جداره مخزن با استفاده از تزریق مواد پلاستیکی بهداشتی عایق می شود. به همین دلیل آب با جداره مخزن تماس پیدا نمی کند، این موضوع باعث می شود تا امکان رشد باکتری و میکروب در مخزن وجود نداشته باشد. البته مخازن ذخیره تحت فشار هم بر اساس استانداردهای لازم از نظر بهداشتی ساخته می شوند اما مخزن های ذخیره خلا به دلیل ساختار، بهداشتی تر از مخزن های ذخیره آب تیوب دار هستند.

 

فیلتر پست کربن تصفیه آب نیمه صنعتی

همان طور که گفته شد در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی به دلیل عملکرد کند و بسیار دقیق فیلتر ممبران از مخازن برای ذخیره آب استفاده می شود. اما آب ممکن است بعد از راکد ماندن در تانک های تصفیه آب بو و طعم بدی بگیرد، به همین دلیل در دستگاه های تصفیه کننده آب نیمه صنعتی از فیلترهای پست کربن برای حذف بو و طعم ناشی از راکد ماندن آب در مخازن دستگاه های تصفیه آب استفاده می شود. در ساختار فیلترهای پست کرین نیمه صنعتی کربن فعال برای حذف بو و طعم احتمالی آب وجود دارد. از مهم ترین نکاتی که برای خرید فیلترهای کربنی باید به آن توجه کرد کیفیت کربن استفاده شده در ساختار فیلتر است، به این صورت که باید بر پایه گیاهی ساخته شود تا در کنار حذف آلاینده های موجود در آب موجب آلایندگی آن نشود.

فیلترهای پست کربن معمولا مدتی بعد از استفاده، اشباع شده و قابل استفاده نیستند؛ اما در کنار این موارد زیر هم می تواند در تغییر طول عمر این فیلترها تاثیرگذار باشد:

• دقت و کیفیت فیلتر ممبران: همان طور که گفته شد محل قرارگیری فیلتر پست کربن در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی بعد از ممبران است. به همین دلیل اگر ممبران های استفاده شده در ساختار دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت های لازم را نداشته باشد، توانایی مناسبی برای حذف آلاینده های موجود در آب ندارند و این آلاینده ها بعد از ورود به فیلتر پست کربن باعث اشباع و کوتاه شدن طول عمر آن می شوند.

• کیفیت مخزن تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر مخزن های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت مناسبی داشته باشند، آب بعد از ورود به مخزن بو و طعم بدی نمی گیرد. در این حالت فیلتر پست کربن عملکرد مناسبی را در زمینه حذف آلاینده های موجود در آب دارد و طول عمر آن کاهش نمی یابد.

• میزان آب مصرفی: در زمان ساخت تمام فیلترهای تصفیه آب ظرفیت کاملا مشخصی برای فیلترها در نظر گرفته می شود، بنابراین اگر میزان مصرف آب بیشتر از این مقدار باشد در تغییر طول عمر فیلترهای پست کربن تاثیرگذار است.

• کیفیت کربن فعال استفاده شده در ساختار فیلتر: اگر در ساخت فیلترهای پست کربن از کربن فعال با کیفیت مناسب استفاده نشود، علاوه بر این که عملکرد مناسبی برای حذف آلاینده های موجود در آب ندارد؛ در کاهش طول عمر فیلتر تاثیرگذار است.

شیر برقی تصفیه آب نیمه صنعتی

از این قطعه برای قطع و وصل آب ورودی به دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی استفاده می شود. نوع شیر برقی تعبیه شده در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با توجه به قدرت و سایز ورودی و خروجی پمپ، دبی آب ورودی و سایز دستگاه تصفیه آب متفاوت است. به این نکته توجه کنید که در صورت خراب بودن شیر برقی، آب به صورت مستقیم به فاضلاب وارد می شود؛ این موضوع علاوه بر تاثیر در بالا رفتن هدر رفت آب باعث خراب شدن فیلتر ممبران در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می شود.

 

دستگاه تصفیه آب اداری چیست؟

دستگاه تصفیه آب اداری برای تامین آب شرب پرسنل کارایی دارد و برای خرید این دستگاه ها از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد تعداد افرادی است که در مکان به آب تصفیه شده نیاز دارند. دستگاه های تصفیه آب اداری بر اساس ظرفیت تصفیه آب دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه آن ها بررسی می کنیم:

نوع اول: این دستگاه ها در واقع همان دستگاه های تصفیه آب خانگی با فیلتر ممبرانی هستند که ظرفیت تولید 100 تا 200 گالن آب را در شبانه روز دارد. ظاهر این نوع دستگاه های تصفیه آب اداری تا حدودی مشابه دستگاه های تصفیه آب خانگی است، اما در ساختار آن از فیلتر ممبران با ظرفیت بیشتری نبست به ممبران های خانگی استفاده می شود. اما معمولا شاسی در این نوع دستگاه های تصفیه آب اداری بزرگتر و از پمپ قدرتمند تری برای پمپاژ آب در آن استفاده می شود. از مزیت های این نوع دستگاه های تصفیه آب ادارای این است که جای کمی را اشغال می کنند.

نوع دوم: نوع دوم تصفیه آب ادرای همان دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی است و در این زمینه اگر تعداد پرسنلی که به آب شرب نیاز دارند بالاست استفاده از این نوع دستگاه تصفیه آب اداری پیشنهاد می شود. این دستگاه ها توانایی تصفیه آب را از 200 تا 800 گالن در شبانه روز دارند و کاملا مناسب برای استفاده در اداره هایی با تعداد پرسنل بالا هستند.

 

تفاوت تصفیه آب خانگی و نیمه صنعتی

مهم ترین تفاوت دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و خانگی در ظرفیت تولید آب و نوع فیلتر ممبران است. به این صورت که در دستگاه های تصفیه آب خانگی از فیلتر ممبران با ظرفیت حداکثر 100 گالن استفاده می شود اما دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توان تصفیه آب را تا 800 گالن دارند. مورد دیگر این است که در ساختار دستگاه های تصفیه آب خانگی از براکت یا شاسی کوچک تری استفاده می شود که در واقع از مزیت های آن نسبت به دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی محسوب می شود. به این صورت که دستگاه های تصفیه آب خانگی فضای کمی را اشغال می کنند.

نکات مهم برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی

از مهم ترین نکاتی که برای خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی باید به آن توجه کرد موارد زیر است:

1. تعیین میزان ظرفیت مورد نیاز برای تصفیه آب: همان طور که گفته شد دستگاه های تصفیه آب بر اساس میزان ظرفیت برای تصفیه آب متفاوت هستند، بنابراین مشخص کردن میزان ظرفیت مورد نیاز برای تصفیه آب از مواردی است که برای خرید تصفیه کننده آب نیمه صنعتی باید در اولین قدم به آن توجه کرد.

2. توجه به برند دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: از مهم ترین نکات برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توجه به برند است به این صورت که اگر برند دستگاه خریداری شده دارای کیفیت و استانداردهای لازم باشد سطح کیفی آب خروجی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

3. توجه به خرید از فروشگاه معتبر: خرید دستگاه تصفیه آب از فروشگاه معتبری که کیفیت محصولات ارائه شده را تضمین کند، از مهم ترین مواردی است که باید به آن توجه کرد.

4. کیفیت فیلترهای پیش تصفیه: عملکرد فیلترهای پیش تصفیه از موارد تاثیرگذار در سطح کیفی آب خروجی و طول عمر فیلتر ممبران در دستگاه های تصفیه آب با روش اسمز معکوس است. بنابراین اگر فیلترهای پیش تصفیه کیفیت های لازم را برای حذف آلاینده های موجود در آب نداشته باشند باعث خرابی فیلتر پر هزینه ممبران می شوند. به همین دلیل برای خرید دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد کیفیت فیلترهای پیش تصفیه آب است.

5. کیفیت هوزینگ های تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از هوزینگ های با کیفیت استفاده نشود، ضمن این که امکان ورود آلاینده به آب از این طریق وجود دارد احتمال شکستگی و نشتی آب از هوزینگ ها ممکن است.

6. کیفیت مخازن ذخیره آب: همان طور که پیش تر گفته شد در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی با روش اسمز معکوس به دلیل عملکرد بسیار دقیق فیلتر ممبران از مخزن برای ذخیره آب استفاده می شود. به همین دلیل آب برای مدتی در مخازن راکد می ماند و در صورت عدم کیفیت امکان ورود آلاینده به آب از این طریق وجود دارد.

7. کیفیت فیلتر ممبران: ممبران مهم ترین فیلتر برای حذف آلاینده های آب در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی است که توانایی کاهش سختی آب را دارد. اگر در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی از فیلترهای ممبران با کیفیت مناسب استفاده نشود، عملکرد مطلوبی برای از بین بردن آلاینده ها در آب ندارد.

8. کیفیت پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر پمپ های دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی کیفیت مناسبی داشته باشند در کنار عملکرد مطلوب در پمپاژ آب، طول عمر بالایی دارند. علاوه بر این کیفیت پمپ های استفاده شده در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی در طول عمر فیلتر ممبران تاثیرگذار و برای خرید دستگاه های تصفیه کننده آب نیمه صنعتی باید به کیفیت آن توجه کرد.

9. توجه به میزان TDS آب: دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی توانایی تصفیه آب را TDS به اندازه 2000 دارند. بنابراین برای خرید این دستگاه ها از مواردی که باید به آن توجه کرد میزان TDS آب ورودی است.

10. انتخاب نوع مخزن برای ذخیره آب: همان طور که پیش تر گفته شد دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می توانند دو نوع مخزن برای ذخیره آب داشته باشند، بنابراین انتخاب مخزن مناسب با نیاز، از مواردی است که در هنگام خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی باید به آن توجه کرد.

11. توجه به نوع فیلترهای مورد نیاز برای تعبیه در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برای تامین آب شرب استفاده می کنید، می توانید با قرار دادن فیلترهای UV تصفیه آب، اکسیژن ساز و قلیایی علاوه بر حذف آلاینده های موجود در آب سطح کیفی و خواص پزشکی آن را تا حد زیادی افزایش دهید. در این زمینه بهترین راهکار استفاده از نظر کارشناسان برای تعبیه فیلترهای مورد نظر در دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی است.

 

مهم ترین نکات برای نگهداری دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

از مهم ترین نکاتی که برای نگهداری از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی می توان به آن توجه کرد، موارد زیر است:

1. توجه به تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه: از مهم ترین مواردی که می تواند در طول عمر فیلتر مهم ممبران در دستگاه های تصفیه آب تاثیرگذار باشد، توجه به تعویض به موقع فیلترهای پیش تصفیه در دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی است.

2. استفاده از افراد متخصص برای سرویس دهی و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: در صورت بروز مشکل در ساختار دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی و نیاز به تعویض فیلتر استفاده از افراد متخصص کمک بسیار خوبی برای شما در این زمینه است.

3. ضد عفونی کردن هوزینگ ها و مخزن دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی: اگر مهم ترین نکته برای شما در زمینه استفاده از دستگاه های تصفیه آب نیمه صنعتی، سطح کیفی آب خروجی آن است، باید به ضد عفونی کردن دستگاه بعد از استفاده توجه کنید. (در صورت تمایل برای ضد عفونی کردن دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی برق ورودی به آن را قطع کنید.)

4. قطع برق ورودی به دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی در صورت عدم استفاده طولانی مدت: از مواردی که می تواند در خرابی پمپ تصفیه آب نیمه صنعتی تاثیر گذار باشد، روشن ماندن طولانی مدت دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی بدون استفاده است.

هزینه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی

هزینه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی به برند و ظرفیت مورد نیاز شما برای تصفیه آب بستگی دارد. اما دقت کنید که خرید دستگاه تصفیه آب با بهترین کیفیت ها و برند هزینه نگهداری از دستگاه را به میزان زیادی کاهش می دهد، به این دلیل که در ساختار آن از فیلترهای با کیفیت که طول عمر مناسبی دارند استفاده شده است. اما به طور کلی هزینه نگهداری دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی شامل مواردی مثل تعویض فیلترهای استفاده شده در دستگاه و یا تعمیر و تعویض پمپ و مخزن تصفیه آب نیمه صنعتی است. در کنار تمام این موارد اگر بعد از خرید دستگاه های تصفیه آب به موارد گفته شده برای نگهداری از دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی دقت کنید هزینه نگهداری از دستگاه تصفیه آب تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

https://zionxyyx51628.shotblogs.com/-27166200

https://brooksvwww50627.thezenweb.com/--49377730

https://cristianbccd73840.full-design.com/--55317969

https://marcollmm06273.tinyblogging.com/--54905519

https://trentonmnnm17284.ampedpages.com/--40731942

https://lanehiiy62739.arwebo.com/35166815/

https://messiahkkll06283.bloggin-ads.com/35363924/

https://damienvwxx51628.blogpostie.com/35137111/

https://riverikkk06173.blogprodesign.com/34913003/

https://emiliodefe84951.blogerus.com/35122243/

https://conneroppq28397.dsiblogger.com/43813288/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cristianbbcc72839.atualblog.com/17713398/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cesarefed83940.bloggosite.com/17853073/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://emilianoxyyy51728.blog-gold.com/17866648/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://tysonffgh95062.blogoscience.com/17776868/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://stephenyyzz51728.blogproducer.com/17897719/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://messiahhiih95062.blogthisbiz.com/17630561/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cruzgghg84051.blogsidea.com/17924133/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://claytonaaba62839.csublogs.com/17671652/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://archermnnn17284.is-blog.com/17998510/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://rowanwxyx50627.develop-blog.com/17869697/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cruzijkk28495.loginblogin.com/17920683/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://brooksvwww50628.mdkblog.com/17557259/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://johnnyghhi95062.livebloggs.com/17905215/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://jaidenmbpc09764.mybuzzblog.com/17526238/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://israeluuuu40517.thenerdsblog.com/17439995/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://andregmnm17384.theobloggers.com/17923142/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://fernandozabc73849.topbloghub.com/17947835/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://becketttuuu40517.ttblogs.com/17528395/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://shaneccdc73940.vblogetin.com/17456911/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cashdeff84951.win-blog.com/18004623/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://zionxxxx40617.worldblogged.com/17596939/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://fernandoabba73840.yomoblog.com/17925637/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://andresppqo28395.designi1.com/34449714/

https://marcollmm16283.educationalimpactblog.com/34810052/

https://garrettstuu49516.ivasdesign.com/34837009/

https://riverhijk06283.link4blogs.com/34908627/

https://kylerfffg84051.mybloglicious.com/34510276/

https://waylonzbbc73950.post-blogs.com/34739506/

https://jaidenuvvv50627.review-blogger.com/34665276/

https://johnathannoop28395.activosblog.com/15381145/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cesarabay61727.bloggactivo.com/15010572/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://arthurgvky98654.aboutyoublog.com/16644109/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://griffinewza62839.blog2news.com/16838955/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://dallasefgg94061.theblogfairy.com/15393906/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://daltonnpqq39506.blog5star.com/16842015/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://finnrrrs38405.blogginaway.com/16903819/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://beauqrss39506.blogolenta.com/17241533/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://elliotnonn17384.blogsmine.com/15000877/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://finnsttt40517.blogsuperapp.com/16783231/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://raymondcdde83940.blogripley.com/16946158/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://knoxefff84051.dgbloggers.com/16649753/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://marcoklll06283.dreamyblogs.com/16606051/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://finnqqqp28395.howeweb.com/16768544/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://zionxyzx51728.frewwebs.com/16864219/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://paxtonsgth21087.idblogz.com/16519386/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://lanehhmq28405.slypage.com/16932279/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://jaredijkj06172.myparisblog.com/15443968/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://beausttu49517.theideasblog.com/15363842/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://louisfggg84051.webbuzzfeed.com/16835480/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://knoxhynb09765.59bloggers.com/16554674/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://brooksuvvv40617.actoblog.com/16916736/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://francisconmkj95051.blog-mall.com/17058262/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://jaredkllk06173.dailyblogzz.com/17047689/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://remingtonmooo17340.blogvivi.com/17366186/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://gregorylllk06273.bloginder.com/17705789/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://rowanxptt49506.bleepblogs.com/18068469/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://deandefg94061.blogdal.com/17687317/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://titusfghh95062.newsbloger.com/17807885/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://devinyzaa62845.activoblog.com/13934656/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://andydeee73962.madmouseblog.com/13916824/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://connerrrrr39495.blogscribble.com/13925304/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://franciscopppo27394.ja-blog.com/13839469/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://sergiononn17283.blogtov.com/13925579/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://andresrrsr38405.digitollblog.com/13897456/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://messiahklll06273.creacionblog.com/13931220/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://landenlnnn17284.blazingblog.com/13918669/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://mariobccb72849.dm-blog.com/13899377/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cashcded73940.blogchaat.com/13889566/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://zionqftg21987.smblogsites.com/13888862/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://simonrsts39506.weblogco.com/13891351/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://garrettttut39506.blogdeazar.com/13930536/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://dallascddd73940.ourcodeblog.com/13927364/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://eduardocddc73940.eedblog.com/13914747/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://brookszbcc73849.theisblog.com/14056164/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://caidenbccc72849.blog2freedom.com/13906060/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://gregorytvww50628.bloggip.com/13873861/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://kameroncddc73940.qodsblog.com/13918880/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://marcolmnm17394.blogpayz.com/13905368/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://rylannnno17283.buyoutblog.com/13903300/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cashefff84951.liberty-blog.com/13928562/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://connerqqqq38405.blogitright.com/13926242/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://dantemmmm16283.blogdosaga.com/13923330/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://franciscorssr39405.blogunok.com/14075465/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://manuelabbb62839.blogpixi.com/14085323/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://archerjkkj06173.azzablog.com/13929492/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://louishhhh84051.snack-blog.com/13939116/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cristianghhh94061.anchor-blog.com/13935532/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://juliusetiv86542.blogsvila.com/13932848/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://emilioccdc73849.wssblogs.com/13924081/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://arthurllml06273.blogdanica.com/13937248/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://simonqrrr39406.bloggerchest.com/13939160/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://garrettstuu49516.tkzblog.com/13922968/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://elliotadee73951.like-blogs.com/13888049/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://riverghhg84061.ziblogs.com/13926669/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://beaurrrq28394.blog-kids.com/13950435/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://cesaryocq65320.onzeblog.com/13940263/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://beaurrsr38495.answerblogs.com/13967016/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://elliotoppo28394.nizarblog.com/13976560/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://deanmmki95061.sharebyblog.com/13974410/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://jaredhiij05162.wizzardsblog.com/13982485/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت

https://damienxyyy51628.tokka-blog.com/14014601/دستگاه-تصفیه-آب-نیمه-صنعتی-تصفیه-مارکت